264141
Książka
W koszyku
PED. 2233
Proces adaptacji szkolnej pierwszoklasisty, jak pisze autorka, ma znaczący wpływ na całe życie dziecka, przebiega bowiem w niezbyt korzystnych warunkach osobniczych i środowiskowych. Dziecko dysponuje jeszcze niewielkim zasobem umiejętności i strategii przystosowawczych, jego układ nerwowy cechuje niska odporność, ale duża wrażliwość. Z kolei środowisko, do którego ma się przystosować, jest dla niego całkowicie nowe, jeśli chodzi o role społeczne, normy, zasady postępowania, rytuały i wartości. Sukces lub porażka tego procesu wpływa na dalsze funkcjonowanie dziecka w szkole.
Prezentowane w książce ustalenia są jedną z propozycji badania tego problemu. Oparte zostały na ilościowych badaniach empirycznych i na analizie istotnych sytuacji i fenomenów szkolnych. Te ostatnie czynniki uważa autorka za zawierające większy ładunek prawd i wiedzy o szkole niż badania za pomocą standaryzowanego testu.
Status dostępności:
Pabianice - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49117 [Informacja] (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej