264141
Książka
W koszyku
(Profilaktyka Na Co Dzień)
Pracując z dziećmi i młodzieżą można liczyć się z tym, że prędzej czy później znajdziemy się w sytuacji, gdy zachowanie dziecka nas zaskoczy, zdenerwuje, wywoła silne emocje z poczuciem bezradności włącznie. Czasem możemy mieć do czynienia z dzieckiem, które na tyle często prezentuje takie zachowania, że zaczynamy nazywać je dzieckiem „trudnym”, „upartym” czy „złośliwym”.
Prezentowana publikacja pozwala lepiej zrozumieć przyczyny takich zachowań u dzieci, uwolnić nas od nadawanych im „etykietek”, poznać specyficzne cechy osobowości dziecka, które mogą wpływać na jego funkcjonowanie. Źródła zaburzonych zachowań dzieci tkwią zazwyczaj we wcześniejszych doświadczeniach urazów psychicznych , które były na tyle silne, ze wpłynęły na sposób myślenia dziecka o sobie samym i o otaczającym go świecie. To właśnie te urazowe przekonania sprawiają, że dziecko zachowuje się w sposób nieadekwatny do sytuacji, często łamiąc powszechnie przyjęte normy społeczne. Autorka książki opisuje przypadki konkretnych dzieci, nie tylko analizując mechanizmy zaburzonych zachowań, ale także przedstawiając sposoby wprowadzania doświadczeń korygujących.
Książkę tę powinien z pewnością przeczytać każdy wychowawca świetlicy socjoterapeutycznej, nauczyciel , pedagog, psycholog. Lektura ta pobudza bowiem do refleksji nad własnym stylem pracy z dzieckiem, otwiera na zindywidualizowane formy pomocy dziecku i radzenie sobie z jego problemem.
Status dostępności:
Pabianice - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49769 [Informacja] (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na grzb. jedynie tyt. serii.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 144-145.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej