264141
Książka
W koszyku
Chętnie wrzucamy butelki do pojemników na surowce wtórne, ale jednocześnie przemierzamy całe kilometry naszymi paliwożernymi samochodami, by zrobić zakupy. Do sklepu zabieramy ekologiczne torby, ale kupujemy owoce z Ameryki Południowej. David Goleman tłumaczy w swej książce dlaczego „zielone to miraż” i dowodzi, jacy jesteśmy niekonsekwentni w naszym podejściu do kryzysu ekologicznego. W oparciu o wyniki przełomowych badań Goleman wyjaśnia, dlaczego jako konsumenci nie potrafimy się rozeznać w tym, jak szkodliwe są nasze zakupy dla środowiska naturalnego i naszego zdrowia. Zbiorowo nie przyjmujemy do wiadomości, jak szkodliwe są rzeczy, które wytwarzamy i kupujemy. Problem dodatkowo pogłębia zjawisko zaciemniania informacji na temat szkodliwości dóbr, które produkujemy, importujemy, pakujemy, dystrybuujemy i wyrzucamy. Najnowsze technologie, które uwzględniają ekologiczne dane produktów, sprawią, że te istotne informacje staną się dostępne dla konsumentów wtedy, gdy będą najbardziej przydatne, czyli w chwili zakupu. Równowaga sił, dowodzi Coleman, przeniesie ciężar ze sprzedającego na kupującego. Owa „radykalna transparentność” pozwoli konsumentom dokonywać mądrzejszych decyzji zakupowych i sprawi, że producenci będą reformowali swoje praktyki biznesowe.
Status dostępności:
Pabianice - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51394 [Informacja] (1 egz.)
Pabianice - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51236 Czyt.A [Czytelnia] (1 egz.)
Strefa uwag:
Tyt. oryg.: Ecological intelligence
Uwaga dotycząca bibliografii
Indeks.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej