264166
Książka
W koszyku
W części drugiej Pedagogiki alternatywnej znajdują się publikacje o dość zróżnicowanej treści. Tematem kilku publikacji jest edukacja zintegrowana na etapie wczesnoszkolnym. Najdłużej realizowana reforma tego szczebla szkolnictwa stanowi podstawę do formułowania ocen, analizy krytycznej, a także ukazywania nowych rozwiązań edukacyjnych. Autorzy podejmują się oceny takich kryteriów nauczania jak: kompetencje poznawcze uczniów, poziom twórczości uczniów realizujących różne programy nauczania zintegrowanego. Rozważają też potrzebę integracji w edukacji wczesnoszkolnej na podstawie wybranych założeń metody Montessori.W podobny sposób została zaprezentowana problematyka kształcenia nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Autorzy dokonali bardzo wnikliwej analizy, wskazali wielostronność uwarunkowań badanego problemu, wykazując się rozległą wiedzą na temat kształcenia nauczyciela.
Książka opisuje ponadto problemy uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, inspirując pedagogów do poszukiwania nowych metod w kształceniu integracyjnym. Autorzy zwracają uwagę również na to, iż pełna działalność szkoły obejmuje także kontakty z rodzicami, analizując przyczyny niepowodzeń w ich współpracy ze szkołą. W przeglądzie aktualnych problemów edukacji współczesnej, tym bardziej alternatywnej, nie mogło zabraknąć również tematyki wielokulturowości. Poruszony jest problem edukacji kobiet we współczesnej Japonii i związanych z nią paradoksach emancypacji.
Status dostępności:
Pabianice - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50353 Czyt.D [Czytelnia] (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy pracach.
Uwaga dotycząca języka
Tekst częśc. tł.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej